Dienstag, 2. Oktober 2012

200 Worte? - nicht dein ernst...NUR?!?!



Hey,

Heute hatten wir Englisch, ja nicht außergewöhnlich, ich weiß aber immerhin cool. Wir haben über die erlernung einer Fremdsprache gesprochen und es war sehr ineressant zuzuhören . Ich hab da ja auch eine Meinung zu, und die könnt ihr im folgenden Artikel unten lesen. mein Englisch ist leider nicht so gut aber ich habe versucht mein bestes zu geben... Ich hoffe ihr versteht meinen Text trozdem :D Es war sehr schwierig so kurz einen einigermaßen ussagekräftigen Text zu formen. Vorallem wenn man eigentlich nur ca 200 worte gebrauchen darf... Hey... was ist denn das bei mir? ein satz?!?! also echt, nicht das ich mehr Aufgaben auf haben möchte aber 200 worte! Das ist sau wenig! Sowas ist echt schwer... sich kurzfassen... Kein wunder das ich kaum SMS schreibe... :D Auf mein Englisch bin ich zwar nicht stolz aber irgendwo muss man ja anfangen :D
 
Foreign languages at an early age?


„You can teach a student a lesson for a day; but if you can teach him to learn by creating curiosity, he will continue the learning process as long as he lives. „ ~Clay P. Bedford

Learning  a language is a process, you couldn´t finish it  like a Cloze. It´s a way of learning by yourselfe and getting instructions to solve the tasks. So you couldn´t say „ eight ist he perfect age to learn English, French or Russia.“ You shold  make shure that your interested in. Children dont have the possibilities to choose, they have to learn that  language, wich is  prescrbed in the Curriculum. Most oft he time it´s  English.  Is  it really useful to teach our children languages in such an early age? I might be useful, ´cause children can built up more new Synapses. That skill might be a advantage. Learning a foreign language never ends, you have to use it. That is one oft he main distinctions between Maths and a foreign language like French or German. French for example, got a different textualisation to speaking. That´s totally different. Eight year old have to learn such difficult languages at Primary-School. My opinion is, that you coult teach „the-little-ones“ (how I called the: three to 11-years-old) a basic knowlage. For example, an English-Kindergarten was a great idea to foster them fom the age of 3 to 6 and they get Skills that tehy can need to learn other or mor foreign languages. They also can deepen Skills:

  •  they hear the language- (fosters athikulation)

  • they get a basic knowledge of understanding in both languages (maybe English and German / French and English…)

 So they get a commanding lead at Primary-School. They dont have to train so much, ´cause they got the knowledge –  „learning-by-playing“. Without drill and without the presure. You should train your English /French knowledge with practical exercises like speaking or writeing. Not only in lessons, or while doing the homework. Its a process, and processes are long-lasting. Nobody sucsess a foreign language in the age of three. Bi-lingual-educated children got a natural given advantage, ´cause they can use both languages.  Languages are always a advantage. If you take a cruise and travel to Hawaii, is a basic knowledge of Hawaiian a good requirement to learn more about the cultur of the Hawaiians.



Peace,

1 Kommentar:

  1. Wirklich klasse Blog ! (:

    habe dir auch einen Award verliehen ! (:
    http://ichmagaffen.blogspot.de/2012/10/blogaward-liebster-award.html

    Angelina :*

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